måndag 13 oktober 2014

DRÖMMAR OCH VISIONER

Vem har gråtit hela vägen hem från kuratorn den här morgonen? Och sedan satt sig på hallgolvet hyperventilerandes? Räck upp en hand!


Anledning: Jag fick i hemläxa att skriva ner mina visioner, framtidsdrömmar och vem jag skulle vilja vara.

Kanske låter som en piece of cäke, men inte om en har blivit tilldelad en hjärna av utgåvan Självdestruktiv Grubblare 2000.  Jag har sällan i mitt liv tillåtit mig själv att drömma eller ha visioner, jag tycker det är det jobbigaste som finns. Typ. Detta av anledningen att jag inte tycker att jag förtjänar bättre, att coola saker inte händer mig, att jag helt enkelt får nöja mig med att ändå ha ett ok liv. Trots att jag är ledsen och inte kommer någonstans.

SÅ. Kanske en wierd fråga, men liksom hur gör en?!?111 Hur gör ni? Drömmer ni? Hur skaffar ni er visioner? Hur ska jag tänka?

Är alltså helt serri, jag är helt rookie på det här ämnet.

/MVH tacksam för svar.


PS. SKITKUL med all mens-respons! Denna kategori är för tillfället ett befruktat ägg som kommer utvecklas och sedan vara redo för att födas (dock inom mycket kortare tid än nio månader!).

6 kommentarer:

chrissy sa...

ok... det här kanske är ett jättedåligt förslag... så don't judge me 2 hard SÄG BA D. jag vill bli författare och det har jag vetat att jag vill bli sen jag var ca 2 sekunder gammal. dvs 4 FAKKIN evr. ~*under årens gång*~ har jag haft major svackor och skrikit på mig själv om hur jävla dum i huvudet jag är som drömmer om att skriva när tex siri hustvedt finns... MEN DÅ RYCKER JA OPP MÄ. och som den hemska HEMSKA person jag är.... så.... LÄSER JAG DÅLIG LITTERATUR. jättemycket, och gärna sådan som blivit kritikerrosad & ~*tjänat storkovan*~. DÅ MÅR JAG BÄTTRE och tror på min dröm igen, för kan sexistiska, mediokra verk publiceras samt hyllas till skyarna SÅ KAN MINA BERÄTTELSER OCKSÅ. för jag vet ju att dem är mycket bättre. mitt tips är alltså: VÄLTRA dig i sånt som är uselt. brakkonsumera fulkultur. överdosera lågbudgetfilm. KOLLA PÅ TRE SOLAR. du kommer må så mycket bättre av vetskapen om att andra har gjort mycket, mycket dåliga saker OCH ÄNDÅ LYCKATS. therefore, it cant hurt dreamin'. SENDING PEPP UR WAY BCUZ UR AMAZE. ily bye

sarah sa...

Åh jag är precis likadan. Skitjobbigt när folk frågar typ vad en vill bli när en blir stor. EEEEH ALLTSÅÅÅ SÅATTEHHHH jag flyter mest med..... Får dessutom asmycket ångest av att ej ha drömmar och visioner men kan liksom inte, för får asmycket ångest av det med. OND CIRKEL

Luna sa...

Jag har också varit jättedestruktiv och inte heller tillåtit mig själv att ha drömmar, nu har jag dock verkligen fått ordning på mitt liv och min psykiska hälsa. Jag skulle råda dig till 2 saker. 1. Gör listor över precis alls, på vad du vill i små steg, hur du ska ta dig dit, varför osv. 2. Försök att bara låta dig själv drömma, hitta inspiration på internet, prova på allt tills du hittar något du gillar. Det går inte att bara helt plötsligt låta sig själv ha dessa visioner utan det kommer lite i taget. Hoppas att du lyckas, kram!

Anonym sa...

Flytta. Börja om på nytt och typ tvinga dig själv till nya erfarenheter. Sjukt jävla svårt och jag mådde så jävla dåligt första tiden pga så ENSAM men aa fan att flytta räddade mig och mina drömmar. För i all misär var jag tvungen att typ ~ta tag i mig själv~ och aa klara mig vilket jag ofattbart nog gjorde??? Mådde så mkt bättre när jag insåg att jag typ kunde överleva själv men det tog tid och fick uppleva alldeles för många sömnlösa nätter på köksgolvet. Dock så värt såhär i efterhand. Lycka till, du är episk & förtjänar att må bäst

Anonym sa...

Först av allt måste jag säga att du är en tjej som har allt. Allt! Smart, cool, snygg, rolig, bra på att skriva, bra på att blogga :D Det kommer att ordna sig.

Mina tips är följande:
1. Tänk på det som du tycker är roligt, vad är det som är roligt att göra. Det du mår bra av i hjärtat
2. Gör det, undvik det andra så gott det går
3.Skriv listor på viktiga saker i ditt liv, vad du vill uppnå, vad du har och vad du vill utveckla
4. Ge upp prestationsångest så mycket som det går
5. Lek fram förslag
6. Ta inte allt på för stort allvar

och som någon annan skrev, flytta! flytta utomlands, eller till en annan stad, träffa nya människor, jobba med något nytt eller plugga någon kurs i ett ämne du verkligen är intresserad av.

och du är fortfarande ung och inget är skrivet i sten. lev!

lovisa sa...

har egentligen bara två saker att säga:

1) RELATERAR!! dvs har jag inga tips så *suger i mig* från kommentarsfältet istället /amöban

2) du är innehavare av min nya favoritblogg! japp det är sant älskar'en. chrissy tipsade mig och jag är fast direkt. hoppas vi blir kompisar nu!

frivillig puss!